Äntligen färdiga

Japp, nu är projekt veranda i princip klart! 

Maken hittade ju först en och sedan en till stolpe som var rutten. Han fick jobba med att byta ut dem.

Detta innebar att han fick ta ner räcket på ett par ställen och sedan sätta dit det igen. Och även plocka bort en del plankor på förrådet och byta ut någon annan. Efter det så var det målningsarbeten kvar. 

Förrådet fixade jag för ett tag sedan, men räcket är ju inte så himla lätt att komma åt, åtminstone inte från utsidan. Dessutom tänkte vi oss att det var lika bra att måla om hela räcket och inte bara där det var fixat. Svaret blev att maken fick bygga en ställning så att jag kunde måla. Det är ofta arbetsfördelningen här, maken fixar och jag målar.

Och nu har jag suttit på byggnadsställningen och målat verandaräcket två gånger på utsidan och på veranda golvet och målat två gånger på insidan. Vilket innebär att nu är jag klar!! Men jag kan också konstatera att jag blir ganska rejält trött av att sitta och måla flera timmar två dagar i rad. Mer än för några år sedan. Men inte värre än att det är genomförbart, med bara lite trötthet som resultat.

Observera mina iakttagare bakom grinden.

Vilket å sin sida innebär att efter allt detta arbete ser verandan och förrådet ut precis som förut! Lite skrattretande egentligen. Men så är det med hus. Ibland reparerar man och då blir det ingen synlig skillnad, men förhoppningsvis så blir funktionen bättre. Nu håller vi en tumme för att detta håller några år.

Byggnadsställningen ska ner också förstås.

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *