Häromdagen så ville Maken att vi skulle gå igenom ”hundlådan”. En plastback där hundsaker som vi inte använder så ofta hamnar. Den var full och vi behövde gå igenom den och se om där var något vi kunde kasta. När vi började gå igenom lådan så började mina tårar att rinna. Där fanns så mycket minnen i den lådan. Iggys gamla sele. Alla ”kläder” jag sytt till honom för att han skulle ha slippa att ha tratt på sig. Och annat. Det blev väldigt jobbigt. Den lille killen finns fortfarande kvar så starkt i mitt hjärta. Men vi kastade en del saker ändå. Men Iggys kläder blev kvar. Felix är ju ungefär lika stor och kanske behöver något av dem någon dag. Kanske Iggy kan hjälpa Felix lite på sitt sätt.
Och apropå Felix så har växt ordentligt. Från att ha vägt ca 2,5 kg när han flyttade hit så väger han uppemot 9 kg nu och är cirka 38 cm hög. Här ligger han framför en fåtölj. Inte så liten längre.

Och kolla så lång han är när han lägger sig raklång med bakbenen bakåt. Gandalf brukade också ligga så.

I mångt och mycket är han ändå fortfarande en valp. Och kan vara väldigt gullig när han somnat i knät. För knähund, det är han fortfarande. Enligt uppfödaren så är hans mamma fortfarande det så det kanske ligger i släkten.

Slutligen så är vi inte längre så oroliga för nya äppelträdet. Blommorna som vi trodde höll på att torka ihop och dö har faktiskt slagit ut. Så faran är just nu borta. Vi håller en tumme för att det fortsätter så.





