I november förra året så började jag prenumerera på Office 365. Jag ville ha tillgång till Officeprogrammen helt enkelt. Idag så kom maken på att han nog också ville det så jag gick in och uppgraderade min prenumeration. Jag hade betalat 649 kr i november för ett helår och den nya abonnemangsformen kostade 899 kr för ett helår. Det som var kvar av det jag betalt i november skulle dras av läste jag. Så jag accepterade. Såg sedan att trots vad som stått skrivet så hade de dragit 899 kr från mitt konto.
Hmm – det här kände jag mig inte nöjd med så jag tog kontakt med supporten via en chatt. Där jag, fantastiskt nog, var nummer ett i kön. Killen i chatten kollade upp läget och det visade sig, så klart, att jag missförstått det hela. Beloppet jag hade betalt drogs inte av utan lades till. Så istället för en prenumeration som skulle förnyas i juli nästa år så skulle min prenumeration förnyas i november nästa år. Aha – skrev jag, nu fattar jag.
När vi var klara så fick jag ett mail. I mailet fick jag ytterligare en månad tillagt i prenumerationen bara för att jag tagit kontakt med deras support. Så nu är det inte dags att förnya min prenumeration förrän i december nästa år!
Det lönar sig att ta kontakt.
Snigel säger
Vad kul att få sån respons från supporten! 🙂
Asta säger
Japp, allt lite förvånande.