Asta: Hej – när jag fick min hempc så fick jag med ett gratis Teliaabonnemang som jag aldrig aktiverat. Nu har jag fått ett brev där de skriver att om jag inte säger upp abonnemanget så kommer det att börja kosta en viss summa per månad. Eftersom sidan brevet hänvisade till endast innehöll olika möjligheter till förlängning av avtalet så ringer jag hit för att säga upp abonnemanget.
Support: Är det ett bredbandsabonnemang?
Asta (som känner sig lite dum här): Nej det kan jag inte tänka mig – det bara följde med hempc;n och eftersom vi redan hade internetabonnemang så aktiverade jag aldrig det.
Support: Ett uppringt abonnemang?
Asta: Jag vet som sagt inte riktigt vad det är för något.
Support: Vilket telefonnummer är det kopplat till?
Asta: Eftersom det inte är aktiverat är det inte kopplat till något telefonnummer, men jag har ett kundnummer här om du vill ha det.
Support: Kan jag få ditt telefonnummer?
Asta: 111111
Support: Det finns inget abonnemang kopplat till det numret.
Asta: Nej – jag vet, jag har aldrig aktiverat abonnemanget.
Support: Kan jag få ditt personnummer?
Asta: 19………..
Support: OK- här finns ett abonnemang. Och du ville säga upp det?
Asta: Ja tack.
Support: Du är medveten om att dina e-postadresser också försvinner då?
Asta: mumlar: jag har aldrig aktiverat abonnemanget
högre: Det är helt OK!
Support: OK – då tar jag bort det?
Asta: Tack!
—————
Är det bara min åsikt men hade det supportsamtalet inte kunnat gå ännu fortare?
Och då Telia hade skapat en speciell sida där jag kunde förlänga mitt erbjudande kunde de inte då också lagt in en liten ruta där jag bara kunde sagt upp det? Så hade killen i supporten kunnat ägna sig åt vettigare saker.
Tolkia säger
Baserat på din beskrivning kan det i och för sig diskuteras hur det förhåller sig med kapaciteten att ägna sig åt vettigare saker. 😛