Att bli lite glad

Igår var maken och jag ute och käkade lunch. Vi satt på en uteservering. När vi skulle gå kom en kvinna fram till mig och frågade ”Do you speak english?”. När jag svarade ja på frågan så sa hon ”I just wanted to say I love your outfit! The Gingham dress, the leggings, the shoes, everything! It really suits you.”

Jag sa förvånat ”Thank you very much” och hon sa ”For sure” och gick iväg.   

Tänka sig, en människa kommer fram och vill bara tala om att hon gillar vad jag har på mig. Det gjorde mig, ärligt talat, ganska glad.

Hon var amerikanska, eller möjligen från Kanada. Inte så lätt att höra skillnad mellan de två.

Faktum är att just den här klänningen har jag fått beröm för en gång förut, i en sybehörsbutik.

Visst piggar en sån sak upp en lite grand.

 

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *