Idag när jag kom hem från jobbet så hittade jag ett kort i brevlådan.
Jaha, tänkte jag. Vad handlar det här om? När jag vände på kortet så fick jag svaret.
Min första tanke var att det var väl ganska schysst gjort. Jag fick faktiskt ett brev från Postkodlotteriet förra veckan som jag svor en del över.
Sedan tänkte jag lite till. De har tryckta kort för det här. Det finns således en färdig rutin för när det här händer. Innebär det att det är ganska vanligt att det händer? Är det till och med en del i marknadsföringen? Varje gång de gör så här får de kanske några nya prenumeranter.
Eller ser jag spöken där det inte finns några?
Mina tankar om det här med spel och lotterier är inte höga, och mina tankar om dem som hanterar det är inte högre. Jag tycker det är en smutsig hantering på något sätt och är på så vis ganska färgad när jag ser sådant här.
Vad tror ni? Medveten marknadsföring eller olyckligt misstag?
Lämna ett svar