Snygg kundservice DHL – inte!

Det här är ett SMS jag fick från DHL imorse.

Jag skrattade rakt ut när jag läste det här meddelandet. Den som satt ihop det borde få någon slags dumpris.

Det börjar med att de talar om för mig att de vill göra det enkelt för mig genom att jag kan åka och hämta mitt paket själv. För det är ju så klart enklare att hämta något än att få det hemkört.

Å andra sidan är det kanske rätt att det blir enklare så. För om jag svarar 2 så måste jag hålla mig hemma mellan 8-17 varenda dag tills dess de behagar komma med något paket eftersom de inte behagar berätta VILKEN dag de tänker att de ska komma med mitt paket. Snacka om idioti.

När det nu finns möjlighet att fixa allt möjligt digitalt kanske det till och med skulle kunna vara möjligt att komma fram till något som båda parter kunde vara nöjda med och komma överens om en ungefärlig tidpunkt en viss speciell dag? Kunden hade känt sig nöjd och glad och den som kör ut paket slipper köra ut i onödan.  Istället använder DHL den digitala möjligheten till att fullkomligt dumförklara sina kunder.

Jag tycker DHL borde skämmas och kanske ta kontakt med någon som har koll på det där med kundkontakter.

Kommentera