Service och sånt

Idag gjorde jag ett  ärende på stan. Fick för mig att kika in i en klädaffär. Bara för att liksom. Och i butiken hittade jag en jättesöt klänning. Som dessutom hade fickor. Älskar klänningar med fickor. Jag kunde inte låta bli att prova. Min storlek hängde inte framme, men en storlek mindre fanns där och klänningen såg relativt stor ut så jag testade. Klänningen var verkligen jättefin och storleken relativt OK, men jag kände att jag ändå ville ha den större storleken. Så jag frågade expediten om de hade en storlek större och fick svaret att nej, det hade tyvärr inte. När expediten hade gått så gick jag in på butikskedjans hemsida med hjälp av mobilen och där fanns faktiskt klänningen i den storlek jag ville ha. Portot var gratis och jag kunde välja leverans hem eller, hör och häpna, till min lokala butik. Jag klickade hem klänningen med leverans hem. Så endera dagen får jag alltså hem klänningen.

Min fundering här är. Varför säger inte expediten: ”Vi har inte storleken hemma, men jag kan kolla om vi kan beställa hem den om du vill” .

Bara undrar. Liksom.

2 Kommentarer

  1. Jag gillar också klänningar (och kjolar) med fickor! Satt faktiskt och kollade på såna idag, online, men beställde inget.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *